Where Are We Headed - AFFR
4–8 okt 2023
film • stad • architectuur

Festival 2022 – Programma

In een wereld die op zijn kop staat, waar de uitdagingen immens zijn en waar nieuwe werkelijkheden over elkaar heen buitelen, focust AFFR op een moment van stilstaan. Of in cinematografische termen: een freeze frame.

Lees meer

Kaartverkoop

Alle opties op een rij

Lees meer

Bezoekersinfo

Alle praktische informatie over het bezoeken van het AFFR 2022

Lees meer

Club Fountainhead

Steun AFFR, krijg 30% korting op tickets en een vrijkaartje voor de Opening Night en speciale AFFR events

Lees meer

Pers

Contactgegevens en persmateriaal vind je hier

Lees meer

Film – Stad – Architectuur

AFFR onderzoekt de relatie tussen film, stad en architectuur door het programmeren en vertonen van films en door het organiseren van inleidingen en debat.

Lees meer

Geschiedenis

Alles over de geschiedenis van AFFR

Lees meer

Organisatie

Meer informatie over de organisatie van de Stichting Architectuur Filmfestival Rotterdam vindt je hier.

Lees meer
  • Fondsen & sponsoring AFFR wordt inhoudelijk en financieel ondersteund door een grote groep trouwe fans verenigd in Club Fountainhead, door een breed zakelijk netwerk – de King Kong business club en door een groot aantal fondsen, sponsoren en partners. Lees meer
  • Filmmakers Dit is de informatiepagina voor filmmakers & professionals Lees meer
  • Inzending films Ben je een filmmaker, -producent of distributeur en heb je een speelfilm, documentaire, animatiefilm of short? Lees meer

Contact

Post- en bezoekadres, contactgegevens

Lees meer

GES-2 van Nastia Korkia wint de AFFR Audience Award

Na iedere vertoning vroegen we onze bezoekers met de befaamde AFFR scheurkaart naar hun mening over de film. Met een overtuigende meerderheid koos het publiek GES-2, de debuutfilm van de Russische filmmaker Nastia Korkia, tot beste film van AFFR 2022.…
Lees meer

Where Are We Headed

Where Are We Headed

In Moskou komt alles en iedereen samen in de ondergrondse gangen van de metro. Een accordeonist verkleed als kerstman praat met een verontruste passagier over Dostojevski, het universum en de Russische ziel, feestgangers zingen met verve het nieuwe jaar in en een verkoper probeert tevergeefs zijn gigantische ballonnen te verkopen. Tegen het achtergrondgeluid van gierende en rinkelende treinen zijn we voyeuristisch getuige van allerlei gebeurtenissen, van details zoals een knipperende lamp of een slapend kind, tot een spontane dans met een straatmuzikant of een vurige politieke discussie. De gangen van de Moskouse metro zijn als een samenleving zonder daglicht, een niemandsland waarin het nauwelijks lijkt uit te maken waar iemand naartoe gaat. De stations, met hun marmeren muren en gouden lichtarmaturen, vormen het perfecte theatrale decor voor de tragikomedie die zich voortdurend lijkt te ontvouwen rondom de onbedoelde optredens van de kleurrijke metropassagiers.

In Moskou komt alles en iedereen samen in de ondergrondse gangen van de metro. Een accordeonist verkleed als kerstman praat met een verontruste passagier over Dostojevski, het universum en de Russische ziel, feestgangers zingen met verve het nieuwe jaar in en een verkoper probeert tevergeefs zijn gigantische ballonnen te verkopen. Tegen het achtergrondgeluid van gierende en rinkelende treinen zijn we voyeuristisch getuige van allerlei gebeurtenissen, van details zoals een knipperende lamp of een slapend kind, tot een spontane dans met een straatmuzikant of een vurige politieke discussie. De gangen van de Moskouse metro zijn als een samenleving zonder daglicht, een niemandsland waarin het nauwelijks lijkt uit te maken waar iemand naartoe gaat. De stations, met hun marmeren muren en gouden lichtarmaturen, vormen het perfecte theatrale decor voor de tragikomedie die zich voortdurend lijkt te ontvouwen rondom de onbedoelde optredens van de kleurrijke metropassagiers.

Club Fountainhead Club Fountainhead
film • stad • architectuur 4 - 8 okt. 2023