Contents Inventory - AFFR
5–9 okt 2022
film • stad • architectuur

Festival 2022 – Programma

In een wereld die op zijn kop staat, waar de uitdagingen immens zijn en waar nieuwe werkelijkheden over elkaar heen buitelen, focust AFFR op een moment van stilstaan. Of in cinematografische termen: een freeze frame.

Lees meer

Kaartverkoop

Alle opties op een rij

Lees meer

Bezoekersinfo

Alle praktische informatie over het bezoeken van het AFFR 2022

Lees meer

Club Fountainhead

Steun AFFR, krijg 30% korting op tickets en een vrijkaartje voor de Opening Night en speciale AFFR events

Lees meer

Pers

Contactgegevens en persmateriaal vind je hier

Lees meer

Film – Stad – Architectuur

AFFR onderzoekt de relatie tussen film, stad en architectuur door het programmeren en vertonen van films en door het organiseren van inleidingen en debat.

Lees meer

Geschiedenis

Alles over de geschiedenis van AFFR

Lees meer

Organisatie

Meer informatie over de organisatie van de Stichting Architectuur Filmfestival Rotterdam vindt je hier.

Lees meer
  • Fondsen & sponsoring AFFR wordt inhoudelijk en financieel ondersteund door een grote groep trouwe fans verenigd in Club Fountainhead, door een breed zakelijk netwerk – de King Kong business club en door een groot aantal fondsen, sponsoren en partners. Lees meer
  • Filmmakers Dit is de informatiepagina voor filmmakers & professionals Lees meer
  • Inzending films Ben je een filmmaker, -producent of distributeur en heb je een speelfilm, documentaire, animatiefilm of short? Lees meer

Contact

Post- en bezoekadres, contactgegevens

Lees meer

Vrij 7 okt 16:45 –
Dorte Mandrup bij AFFR –
Special met BNA/BNI

Deense architect Dorte Mandrup schuift aan voor een online interview met Catja Edens. Het gesprek zal gaan over het werk van vrouwelijke architecten in een nog altijd door mannen gedomineerd vakgebied. Helpt het benadrukken van het ‘vrouwelijke’ bij het verbeteren…
Lees meer

Contents Inventory

Contents Inventory

Elke lamp, elke beker, elke gadget – verzekeringsmaatschappijen eisen vaak van eigenaren die hun huis door een brand hebben verloren, dat elk object geïnventariseerd wordt. Maar deze lijst laat nooit zien wat de echt waarde van een object is. Dit is precies wat filmmaker Irene Lusztig benadrukt. In 2020 heeft een bosbrand in Californië 900 huizen in de as gelegd. Lusztig, wiens huis gespaard bleef, interviewt enkele van haar buren over de verkoolde resten van hun huizen. Dit leidt tot verrassende, emotionele en vaak ook therapeutische gesprekken over wat van waarde is. Een voormalige verzamelaar lijkt niets van haar verzamelobjecten te missen, maar een andere vrouw kan elke pot van haar voormalige kruidenrek opnoemen. Lusztig onderzoekt het verschil tussen een huis en een thuis, en de relatie tussen herinneringen en objecten. Tegelijkertijd laat ze ook zien wat er overblijft na een verwoestende brand: een wonderbaarlijk onbeschadigde 'I Love Dad'-mok, maar vooral veel menselijke veerkracht.

Elke lamp, elke beker, elke gadget – verzekeringsmaatschappijen eisen vaak van eigenaren die hun huis door een brand hebben verloren, dat elk object geïnventariseerd wordt. Maar deze lijst laat nooit zien wat de echt waarde van een object is. Dit is precies wat filmmaker Irene Lusztig benadrukt. In 2020 heeft een bosbrand in Californië 900 huizen in de as gelegd. Lusztig, wiens huis gespaard bleef, interviewt enkele van haar buren over de verkoolde resten van hun huizen. Dit leidt tot verrassende, emotionele en vaak ook therapeutische gesprekken over wat van waarde is. Een voormalige verzamelaar lijkt niets van haar verzamelobjecten te missen, maar een andere vrouw kan elke pot van haar voormalige kruidenrek opnoemen. Lusztig onderzoekt het verschil tussen een huis en een thuis, en de relatie tussen herinneringen en objecten. Tegelijkertijd laat ze ook zien wat er overblijft na een verwoestende brand: een wonderbaarlijk onbeschadigde 'I Love Dad'-mok, maar vooral veel menselijke veerkracht.

Club Fountainhead Club Fountainhead
film • stad • architectuur 5 - 9 okt. 2022