Being A Human Person - AFFR
4–8 okt 2023
film • stad • architectuur

Festival 2022 – Programma

In een wereld die op zijn kop staat, waar de uitdagingen immens zijn en waar nieuwe werkelijkheden over elkaar heen buitelen, focust AFFR op een moment van stilstaan. Of in cinematografische termen: een freeze frame.

Lees meer

Kaartverkoop

Alle opties op een rij

Lees meer

Bezoekersinfo

Alle praktische informatie over het bezoeken van het AFFR 2022

Lees meer

Club Fountainhead

Steun AFFR, krijg 30% korting op tickets en een vrijkaartje voor de Opening Night en speciale AFFR events

Lees meer

Pers

Contactgegevens en persmateriaal vind je hier

Lees meer

Film – Stad – Architectuur

AFFR onderzoekt de relatie tussen film, stad en architectuur door het programmeren en vertonen van films en door het organiseren van inleidingen en debat.

Lees meer

Geschiedenis

Alles over de geschiedenis van AFFR

Lees meer

Organisatie

Meer informatie over de organisatie van de Stichting Architectuur Filmfestival Rotterdam vindt je hier.

Lees meer
  • Fondsen & sponsoring AFFR wordt inhoudelijk en financieel ondersteund door een grote groep trouwe fans verenigd in Club Fountainhead, door een breed zakelijk netwerk – de King Kong business club en door een groot aantal fondsen, sponsoren en partners. Lees meer
  • Filmmakers Dit is de informatiepagina voor filmmakers & professionals Lees meer
  • Inzending films Ben je een filmmaker, -producent of distributeur en heb je een speelfilm, documentaire, animatiefilm of short? Lees meer

Contact

Post- en bezoekadres, contactgegevens

Lees meer

GES-2 van Nastia Korkia wint de AFFR Audience Award

Na iedere vertoning vroegen we onze bezoekers met de befaamde AFFR scheurkaart naar hun mening over de film. Met een overtuigende meerderheid koos het publiek GES-2, de debuutfilm van de Russische filmmaker Nastia Korkia, tot beste film van AFFR 2022.…
Lees meer

Being A Human Person

Filmmaker Fred Scott koos ervoor om Being a Human Person, zijn documentaire over de beroemde Zweedse auteur Roy Andersson, te openen met een montage van een model in aanbouw. Als het bouwsel klaar is, blijkt het een model van Anderssons herenhuis in Stockholm, dat als woonhuis en studio van Andersson fungeert. De montage weerspiegelt het ontwerpproces van Andersson, die taferelen van alledaagse interieurs en landschappen bedenkt en vervolgens nauwgezet opbouwt. Dit zijn de podia waarop zijn vignetten van menselijk lijden en absurditeit tot leven komen. Terwijl Andersson begint aan zijn laatste film, About Endlessness, worstelt hij met wat het betekent om afstand te nemen van een carrière die zijn leven en thuis heeft gevormd. Een fascinerende, ontroerende film die niet alleen de werkwijze van Andersson onthult, maar ook de menselijkheid erachter.

Filmmaker Fred Scott koos ervoor om Being a Human Person, zijn documentaire over de beroemde Zweedse auteur Roy Andersson, te openen met een montage van een model in aanbouw. Als het bouwsel klaar is, blijkt het een model van Anderssons herenhuis in Stockholm, dat als woonhuis en studio van Andersson fungeert. De montage weerspiegelt het ontwerpproces van Andersson, die taferelen van alledaagse interieurs en landschappen bedenkt en vervolgens nauwgezet opbouwt. Dit zijn de podia waarop zijn vignetten van menselijk lijden en absurditeit tot leven komen. Terwijl Andersson begint aan zijn laatste film, About Endlessness, worstelt hij met wat het betekent om afstand te nemen van een carrière die zijn leven en thuis heeft gevormd. Een fascinerende, ontroerende film die niet alleen de werkwijze van Andersson onthult, maar ook de menselijkheid erachter.

Club Fountainhead Club Fountainhead
film • stad • architectuur 4 - 8 okt. 2023